Аз нямам брат

Все още няма нормални хора, които се разхождат по пътя на живота, няма да се проточи до купчина горчиво съжаление това, което е било направено (или не прави) тях. Смята се, че това е нормално, и аз няма да споря. Ако срещнете човек, не съжалявам за някои от единственото си акт, моят съвет към вас е да тече от него, че има сили.

Родителите всяко лято ние се носеха, patsanva в страшна пустиня, в селото на баба по майчина линия, най-малко един месец. Това е мотивирано от необходимостта да се използват нашите дарове на природата и чист въздух. Всъщност, всичко, разбира се, е по-прозаична: родителите са искали да се отърват от нас и се отпуснете.

Тези пътувания, останали в съзнанието ми двойна впечатление. Разбира се, имаше много добър и интересен. Малките имат нещо, което да се забавляват в селото, тъй като трябва да се добре го знаеш. Но чувството за спокойна лятна разваля нашата баба. Пиша тази дума с главна буква има причина. баба ни беше толкова далеч от образа на добрата фея бабата, че napechet понички и да каже приказки за лека нощ. Честно казано - и години по-късно, аз го разбирам по-ясно - Баба беше отвратително, полу-луд злобен опърничава жена, svodshey в гроба на тихо и сговорчив си съпруг. дядо ни, не си спомням. Брат ми беше по-стар от мен от три години, и не забравяйте, че много по-добре, винаги говореше за него с топлина. Може би това е причината, че ако бабата се отнасяше с мен относително по-толерантни, братът - откровено мразеше. Колкото по-трудно за мен да се разбере позицията на нашите егоистични родители, година след година, да ни избави от грижата за стари и болни жена. О, те са наясно с характера си, особено баща ми. Но всички протести отговор бе: "Е, добре, не се измисли", "Чуйте баба си, тя е стара, за да не я разстрои." Беше ме страх да баба конвулсии.

Това лято брат ми и бяхме 9 и 12 години, съответно. Андрю, като старши, е имал задължението да ме последва, защото сме прекарали заедно почти през цялото време. Нашите други деца в селото не са достатъчни, и ние бяхме доволни от тези игри, които са измислени за себе си: къща на дърво в гората зад къщата, пиратите на импровизиран сал, кражба на градинските малини един съсед - традиционна момчешки комплект. Баба въведе изключително строг дневен режим, и дай боже да го счупи. За разбиране: тя не се поколеба да поеме една клонка, ако сме късно на масата за миг, достатъчно бързо да изпълнява своята задача в градината или да отидете ", където не е необходимо", това, което знае от разговорливи съседите. "Не" е почти никъде, е било забранено гора пътека, голяма клисура, съседното село, изоставени стопански постройки, смесен магазин на кръстопът и, разбира се, до реката. Всяка вечер, ние й е разказвала как невинно прекара деня: хванати за ръце, ходене на една поляна и бране на ягоди. "Ами, вижте ме, таралежи" - тя скърцаха, присвил очи. - "Искам всичко vyznat if're лъжата." Ситуацията ставаше все по както обикновено, когато един ден ние "късметлия", за да намерите пещерата.

В заобиколен начин, всеки миг от страх наблюдение, стигнахме до широки, обрасло с коприва ожесточена дерето, чрез които едно време едно дърво паднаха. Това дърво и опасността от "obstrekatsya", пада с него, сами по себе си даде ясна причина за забавление. Цялото село се изправи на високо (наистина високо) хълм, стръмно към реката. кух клисура отиде в една и съща посока, и е на някои места дълбоко не по-малко от десет метра. В дъното на това ви изчака прохлада, сянка, а бърборенето поточе и неизбежните драскотини и коприва изгаряния, да не говорим за ордите на комари. Една от стените на дефилето беше важна за лястовичи гнезда - къде сме се запътили, първо върху хлъзгав след дъжд багажника на едно дърво, а след това, с не по-малко риск да пресечеш врата, под ръба на пясъчен скала осеян с гнезда, дупки. За известно време се опитвахме да видим нещо в гнездата (открихме скелет на бебе птица), и след като направи DIN чайките изведнъж ни нападнаха, удрях стадо, крила за четкане на косата и лицето. Без да дочака глупави птици, като скоростта на, направих грешна стъпка, и с вик се търкулна.

Когато вкопчването храсти и трева, на мен леко надолу Андрю вече бях счита откритието си, забравяйки за десетина пресни драскотини и скъсана тениска. Част от наклона на глина (I завъртя около средата му), тъй като се плъзна надолу от собствената си тежест, отваряйки очите тесен хоризонтален процеп дълъг само половин метър. Разликата беше тъмно. Цевта от слота. Може би е имало разлика в миналото, но най-вероятно, е на двудневно порой предизвикаха свлачища. Изключителен успех за младите изследователи.

Ние вкопана в земята, за да вечеря, а разликата се разшири толкова много, че аз бях в състояние да се изкачи вътре. Почти веднага пещера разширява дейността си в един вид камера, един вид Грот със стените на студената мокра глина, където те биха могли свободно да седне. Светлината не е достатъчно, но можех да видя, че тесен проход продължава още и още, като, прави завой.

Измиване от улицата в близост до говорителите, брат ми и съм обрекъл да не говорим за откриването на жива душа. Трудно е да се предадат емоциите на нашето откритие. Освен това, сега имахме тайната на световната централа. Това лято обещава да бъде интересно.

В продължение на две седмици, като мамят баба, ние се ползват нашата тайна. Ние трябваше да се зарежда фенерчето от контакта на стената, и природен изкопни инструменти (мотики и dustpan възраст) е коварно, откраднати от бараката. Всеки ден ние наблюдаваме всичко възможно тайна, се качи в хладно пещерата, в вход пещера, която организира на централата: направите запаси, годни за консумация, равна и покрита кашони етаж, издълбани в стените на рафтове и ниши за няколко свещи от най-близкото цяло магазина.

Основното предизвикателство за нас беше да се намери, където завършва на пещерата - проект ясно сочи към съществуването на втори изход. Той водеше от пещера тесни и криви дупката, в началото повече от достатъчна за едно момче, но след това се стеснява. Ние обходен през него един по един. Фенерчето беше единственият, и той е предаден на човека, който пръв обходен днес. Постепенно разширихме тунела и се изкачи по-далеч и по-далеч, но това е бавен бяхме някъде на метър и половина на ден, едва избутват да изкопае глината. След това той трябваше да сляпо пълзи назад, краката напред - и това е много по-трудно. Ширината на шахтата не трябва да надвишава ширината на раменете на детето, както и в тази тъмна, клаустрофобия, тясно пространство е изключително трудно дори да дишам дълбоко, и още повече да се владея лопата. Няколко пъти се е случило, че някои от нас остана в тази дупка и я улавя до нас, за да се страхуват. Но всеки път, когато orzaya и бутане с ръце изпънати напред (по-ниски ръце покрай тялото е невъзможно да се хване, също не е за това), че е възможно да направите резервно копие, а след изкопаване на тунела и разширяването продължава.

Трудностите не ни спрат. Ние внимателно нанесени на изминато разстояние по двойна бележника лист, а през нощта шепот обсъжда планове за следващия ден. Като цяло, пещерата беше дъга надясно, сякаш се опитваше да се върне в дерето и надолу. Срещнахме един клон, но това е в задънена улица (колапс), само на няколко метра от главната багажника.

Спелеоложки проучвания продължи до една по-силно от обичайното изсумтяваше зад мен, каза брат, приглушен глас. "Чакай малко аз съм остана."

Може би това, което се е случило е по моя вина. Отидох първо на този ден, ние бяхме на разстояние от осемнадесет метра от входа на пещерата. Така че аз не можех да чакам да се излиза от това падна труден част от нас с камъни, че не ми пука какво следва разширяването на тунела в този момент, и той запълзя напред. Brother. Той беше по-голям от мен. Той остана в тясно пространство и не може да направи нищо, абсолютно нищо.

Паника, ние не се сваля веднага. Но когато един час по-късно, Андрю не можеше да се движи един сантиметър напред или назад, като се опитали всички наши трикове, гласът му се появи истерични нотки, и аз се опитах да помиришат тихо.

Три часа по-късно (в горната част е в късния следобед), и двамата бяхме в отчаяние, плаче развълнувано, както и че има сили, крещящи "за помощ" - без никакъв смисъл в такава дълбочина. Молих Андрю да опитате отново да вземете държат на крака ми, така че аз го повлече напред, но той извика, че той е бил наранен, той задъхано. Така че аз му помогна. Опитах се да блесне върху него, но той дори не можеше да погледне назад, за да го погледнете - ние проснат под слой на земята, и сега се предприемане на проучване на пещерата не е изглеждал толкова добре. В един момент, в неистов опит да избягат от лапите, той се обърна малко тяло - и най-сетне остана, блокиране на път обратно към мен. Бяхме в капан, и никой не знаеше къде се намираме.

Андрю все още е старши. Опита да се успокои, той обясни плана си. Единствената ни изход е фактът, че пълзях напред и стигна до втори изход, а след това призова за помощ. В общи линии, всичко друго ние просто си тръгна, въпреки че шансовете за успех са минимални. Но аз имах една лопата и фенерче и тунела напред, що се отнася до светлината, леко разширен. Ние се съгласихме да крещи на всяка минута, и аз започнах да бродят напред, извиващи се като земните червеи.

Паника и отчаяние заоблачава спомените ми, спомням си само като безкрайно обходен и пропълзя и запълзя напред, сълзене си ръцете, коленете и дрехи. Brother плаче от тъмнината зад мен стана по-тих, докато тя се превръща в безсмислено, изкривено ехо от приглушени вой. Бях дрезгав и повече се опитва да не плаче в отговор. Ahead светлина. Изкачих се от земята, хвърляйки парчета суров кал на дъното на една и съща дерето, в началото, в непосредствена близост до рекичка и един куп боклук, който в продължение на години изхвърлени надолу жителите на съседните къщи.

Cry на щастие, аз се изправи и погледна надолу към себе си. Ужасно. Трябва да се бърза за помощ - но къде? МВР, което ще кажа на баба? Тя ще ме убие. Убийте двама ни, наистина. Повишаване на очите му замъглено със сълзи, видях главата на баба над ръба на скалите. Тя погледна право в мен, мръсна и нещастна нарушител на всички свои правила и това, което е зло бяха очите й. От шока аз загубих съзнание.

Откриване очите ми, видях над потъмняване небе. Пропуснахме време за вечеря. Цяло тяло ме болеше. И тогава разбрах, че аз просто не мога. Аз съм за всичко, което не може да каже на баба (за мен, разбира се, просто изглежда, че я видях в горната част), което сме направили и какво се е случило. Да, аз съм страхливец, ужасен страхливец. Но гадене навити до гърлото му при мисълта за признаване. Вече казах, че тя много се страхуваше. Сега знаете - как. Мили Боже, аз бях просто един уплашен хлапе!

Въпреки че, разбира се, всичко това е просто един евтин извинение. Измиване сам в графата, съм се клел на себе си, че утре ще предам себе си брат.

- Къде е брат ти? - Squeaky, като чифт ръждясал отваряне на вратата, а гласът - спокойно и студено. Нито дума за моя външен вид или за закъснението. Натиснах глава в раменете му.
- Аз не знам, ние се скарахме и тръгна отделно. Дали той все още не е дошъл? - Жалко, очевидната лъжа.
- И все пак. Ръцете ми и ядат. Една чиния на масата.

Още нищо не е казано. Аз съм бил мята в леглото, представяйки си брат си там, затворник на студената земя, сякаш погребан жив. Имах кошмари.

На сутринта си намерих работа в градината, че е невъзможно да си вземат отпуск. Събрах в Колорадо ларви буркан при тежки немигащи Бабите седяха на верандата на стола си. След като успя да се измъкне само след обяд, тичах градини в клисурата.

Едва се качи в пещера, чух воя и стонове. Щракнах и брат му достига, изберете до подметките на обувките си.

Господи, колко се радвам, че е за мен. Попитах кога ще помогне, и защо е толкова дълго време, и дали възрастни се събраха с лопати, но все пак нещо за въже - развълнувано каза Андрю, смеейки се и повали. Той прекарал нощта в тунела вече. И през нощта - сам, в пълна тъмнина.

Заекване, аз му обясних, че помощ, докато, добре, тогава няма да има, така че ще му помогне сега, извадете го, имам фенерче и изисква. За известно време той мълчеше, а след това ме ритна в лицето. Изпълзях назад мога да се опитва да го убеди, че тъй като всичко ще бъде по-добре. Той се съгласи. Той нямаше голям избор.

Взех земята по този начин и че се кандидатира за дълго мотика, го влачат по краката под ужасните викове на болка. Той се запъти към другата страна, през изхода на потока, и когато бяхме лице в лице, той се изплю към мен. Направих копаят под гърди и казваше, издишайте и дръпна. Доведох го свещ и мачове в пещерата си (да, аз съм се нарича място "на пещерата си") е светлина - всъщност Носех фенерче с вас. Brother донесе вода и няколко ябълки, а след това се проточи храната от кухнята Бабушкина.

Но аз не бях в състояние да го извадя. Нито този ден, нито на следващия.

На втория ден от моите опити да спаси брат си, той се закле, че ще ме убие, веднага след като от тук. Той ми казва как ще счупя пръстите си един по един, като ще бъде поставен от ножчето си очите ми. Плаках, и така направи. Вдигнах поглед в земята, но силата ми не е достатъчно. "Помогни ми!" - извика той. - "Помощ !!" Бягството с краката напред от пещерата, за да имат време да време за вечеря, чух писъци и се смее в своята дълбочина брат.

След като прекара още една нощ в пещерата, Андрю спря ме проклина, просто тихо да хленчи и не иска да се пусне на ръцете му остана в свещ край. Жадно питейна вода. Аз съм просия баба да каже всичко. Съдих, но някак си аз нямам надежда. Той се извини за това, което той ми каза, че той вече не е брат. Имаме цял живот не казва така, както в деня, когато светлината на мъждивата крушка в тесните стени. Над вечеря баба каза, че ако Андрю не се върна, че е необходимо да се обади в полицията.

Грехът на малодушие - най-лошото на греховете.

И, както знаете, аз съм толкова никого и не каза нищо.

Половината от населението на селото се съгласи да участва в търсенето на брат ми. Излъгах, като последният път, когато го видях за градините в близост до гората. Пенирани гората, ние открихме нашата къща на дърво. Андрю не е намерен. Когато дойдох в брат на пещерата, той е прекарал последната свещ, че мога да намеря за него, и не реагира на външния ми вид. Мислех, че в изпитото му лице мръсен с изпъкнали очи обезумяла загубили нещо по човешки важно. Изглежда той лижеше влагата от стените и дъвче глината - Виждал съм около ноктите и зъбите марки. Аз казах, че не съм му донесе храна, защото той толкова бързо да отслабнете и да бъде в състояние да се измъкне. Андрей без лихва се съгласиха, че е разумно. Когато тръгнах, той няма звук, просто лежеше там и ме гледаше право в очите. Изпълзях обратно на пипане, като държеше фенера, както и всички погледна отдалечаващия му лице, докато не изчезна зад завоя на тунела.

На следващия ден дойде мрачен баща и майка в сълзи. Седях в стаята ми - бях строго забранено да излизат. Един полицай и баща ме помоли отново какво се е случило. Бях отвратен да лъже, и беше отвратена от факта, че в сърцето ми аз се радвам, че той е в състояние да се избегне наказание. Но щастливи едни и същи. Четири дни продължи търсенето, идваха и си отиваха, придружено с тежка Babushkin поглед, някои хора. Най-накрая, през вечерта, майка ми дойде и ме прегърна и каза, че ще дом. На сутринта татко ни dovezot до гарата. Аз я помолих да ми даде последен път на разходка, поне няколко минути.

Промъкнах се до входа на пещерата, и седна там за дълго време, без да смее да влезе вътре, за да не се цапа майка ти бе доведен нови дрехи. От черна дупка се чуваше едва доловимо пеене - или по-скоро, мучене без думи. Там, дълбоко под земята, брат ми е в тъмнината и самота тананика мелодия.

На сутринта тръгнахме.

И между другото, отвратителна стара жена знае всичко. Нашите мръсни дрехи и земята в косата си - тя беше ни последваха. Видях я в деня, от една скала. Тя сложи една чиния на масата, когато се прибрах у дома. Тя знаеше какво се случва.

Но тя никога не са харесвали Андрю.

Вж. Също [редактиране]

Оценка: 84/100 (на базата на 481 мнения)